donderdag 23 mei 2013

Knäckebröd en house muziek

Zweden. Het land van knäckebröd, IKEA, kronen, spannende series en vette muziek.

Morgen vlieg ik voor een paar dagen naar Stockholm en, om alvast een beetje in de stemming te komen, licht ik hier mijn favoriete Zweedse artiesten uit:
Swedish House Mafia
 


 

Helaas zijn ze nu bezig aan hun laatste tournee omdat ze uit elkaar gaan en zich alle drie weer gaan richten op hun solocarrières. In december vorig jaar heb ik ze nog mogen aanschouwen tijdens een van de uitverkochte shows in de Ziggo Dome in Amsterdam.

On-ge-loof-lijk vet!

 



Einde van de show in Amsterdam
Ik durf best te stellen dat het de beste show was die ik ooit gezien heb. En ik heb toch al best wat grote namen mogen aanschouwen...
Kippenvel van begin tot eind, mensen vanuit de hele wereld die je niet kent, maar waarmee je toch verbonden bent door samen te dansen, te springen, te zingen en te swingen.

Als ik terug denk aan dat concert dan bekruipt me nog steeds een soort euforisch gevoel.

Ze brengen dus al een tijdje geen nieuw werk meer uit, maar een paar dagen geleden verscheen dit filmpje:


Eén van de hits van Swedish House Mafia, "Leave The World Behind", maar dan een prachtige, rustige versie, met overweldigende beelden van de prachtige Zweedse natuur.

Op het eind blijkt wel dat ze elkaar stiekem toch missen. En uiteraard zijn ze nog veel te jong om al met pensioen te gaan!
Die solocarrières lopen sowieso wel lekker dus jongens, ik zou zeggen: kom lekker weer bij elkaar en maak méér van die heerlijke platen!
 
Ter vergelijking: hieronder het origineel van "Leave The World Behind", inclusief bijbehorende video-met-mooie-vrouwen-lekker-zonnetje-drank-drugs-et cetera:

 
 
Wat vinden jullie van (de muziek van) Swedish House Mafia?
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten